A könyv Olvasópróba Stáblista Online rendelés Fórum


 

Könyvünkből eddig több száz példányt ajándékoztunk különböző intézményeknek és társadalmi szervezeteknek.
További részletek

Itt elolvashatja, hogy mit írtak mások a könyvünkről

 

 


Tíz éve a filmek főhősei még órákig mikrofilmeket böngésztek, vagy súlyos dokumentumokat lapoztak át a levéltárban. A mai hősök ellenben csak leülnek számítógépük elé és a legbonyolultabb összefüggésekre is pillanatok alatt fényt derítenek - persze mi más, mint az internet segítségével.
Az internet mára bebizonyította, hogy sokkal több, mint furcsa kuriózum vagy egyszeri divathullám. A "hálózat" a kapcsolattartás és információszerzés utolérhetetlenül praktikus és nem utolsósorban olcsó eszköze, amely akarva-akaratlanul is modern életünk részévé válik - csakúgy, mint a mobiltelefon vagy a műholdas televíziózás.
Habár az internet használatát egyre egyszerűbb és barátságosabb szoftverek könnyítik meg, egy kevés tanulás és gyakorlás még mindig szükséges ahhoz, hogy tapasztalt internetezővé válhassunk.
Ha Ön szakszavak bemagolása helyett az örömteli felfedezést, a száraz elmélet helyett pedig a szórakoztató gyakorlatot részesíti előnyben, akkor könyvünk az Ön tanulókönyve!

A könyv története

Könyvünk története 2005. elején kezdődött egy innovatív képzési programmal, amelynek keretében gyógyszerészek százainak tanítottuk meg az internet használatát. Tanfolyami jegyzetként először egy már kész kiadványt szerettünk volna felhasználni - azonban hosszas keresés után sem találtunk olyan, 2 évnél fiatalabb kiadású könyvet, amelynek tartalma és kivitele megfelelt volna igényeinknek.
Így végül egy 30 oldalas, színes nyomtatóval sokszorosított jegyzettel vágtunk neki a tanfolyamnak. A hallgatóktól kapott visszajelzések és oktatóink ötletei alapján a jegyzet hétről hétre bővült. Nem kellett sok idő azonban ahhoz, hogy belássuk, a jegyzetet legalább 160 oldalasra kellene növelnünk ahhoz, hogy csak a hallgatók számára legfontosabb témákat átvegyük.
Ekkor merült fel először egy könyv kiadásának a gondolata. Az ötletet a képzés főtámogatói (a Humántrade Rt. és a webpatikus.hu) is felkarolták, így 2005 decemberében 8 fős csapatunk már teljes erővel a könyvön dolgozhatott. Ekkor már a 30. képzést is sikerrel lezártuk, így világos képet alkothattunk arról, hogy pontosan mit szeretnének látni az internettel ismerkedők: a lehető legkevesebb elméletet a legtöbb gyakorlattal párosítva. Ijesztő technikai szakzsargon helyett egyszerű magyarázatokat, tudományos megközelítés helyett mindennapi, praktikus tippeket, képekkel, illusztrációkkal bőségesen alátámasztva.
A könyv, melynek címe "Internet otthon és a patikában" volt, 2006 februárjában készült el összesen 3.430 példányban. A könyvek nagy részét főtámogatóink osztották szét a patikákban, további 260 példányt pedig 2006-os képzéseinken adtunk át jegyzetként.
A kiadvány sikere óriási volt. Legjobban mégis azon lepődtünk meg, hogy könyvünket nemcsak a gyógyszerészek forgatják - a mókás illusztrációk, a több száz színes kép és a gondosan összeválogatott témák a szakmán kívüliek ízlését is elnyerték.
A visszajelzéseken felbátorodva hamar megszületett a terv: elkészítjük a könyv általános, már nemcsak gyógyszerészeknek szánt változatát, amelyet kimondottan könyvpiaci forgalomba szánunk. Az időközben beérkezett több száz visszajelzés alapján a könyv szinte minden egyes oldalát átdolgoztuk, új tartalmakkal, képekkel és illusztrációkkal is kiegészítve azt. A kiadáshoz megnyertük a T-Online támogatását is.
A könyv magas társadalmi haszna miatt nem engedtünk a kompromisszumoknak: a könyvet elfogadható ára ellenére továbbra is az átlagosnál jóval igényesebb, színes kivitelben készítettük el, felvállalva ezzel akár az anyagi sikertelenség kockázatát is. A könyv kiadása izgalmas esemény volt cégünk életében, így a népes szerzőcsapat minden tagja átlagon felülit teljesített - gyakran éjszakákba és hétvégékbe menően dolgoztunk azon, hogy az olvasó a legjobb internet-tankönyvet tarthassa kezében.
A könyv magas szakmai szintjéhez a T-Online, a Computer Panoráma és a Vírushíradó szakemberei is hozzájárultak. A könyvhöz Z. Karvalics László, a neves információs társadalomkutató és Szilágyi Árpád, újságíró és PR-menedzser írtak bevezetőt.


Ezt írták könyvünkről...

a nyomtatott sajtóban:

az interneten:


Vissza az oldal tetejére


Könyvünk részletes adatai


Cím: INTERNET MINDENNAP
Szerző(k): Kővári Tamás, Szántó József, Tóthi Attila
Kiadó: MKM Computer Network Kft.
Könyv honlapja: http://www.internetmindennap.hu
Kiadás éve: 2006
ISBN: 963 229 924 8
Terjedelem: 244 oldal
Méret: 155x240 mm
Borító: Puha, mattfóliázott karton
Kötés: Ragasztott cérnakötés
Kivitel: 4+4 szín, 100 gr/mm2 G-Print belív
Példányszám: 4.500

Borító letöltése: 72 dpi JPG (56 kb)   300 dpi TIFF (588 kb)



   
  2006     MKM Computer Network Kft.        

Internet mindennap Internet mindennap